Na tym blogu recenzuję włóczki, których zwykle używam, bądź używałam do przerabiania na drutach lub szydełkiem.

Jeśli chcesz zobaczyć gotowe wyroby z konkretnego włókna, to przejdź na mojego głównego bloga: dziergawki.blogspot.com i w polu wyszukiwania wpisz nazwę interesującej Cię włóczki. Po chwili Blogger wyświetli listę tematycznych postów, które można czytać i oglądać.

czwartek, 17 stycznia 2013

Andes DROPS


Dane techniczne:

Skład: 65% wełny i 35% alpaki.
Waga motka: 100 g.
Szacowana długośćok. 96 m.
Zalecany rozmiar drutów: 9 mm (choć ja bardziej się skłaniam ku 7 mm)
Zalecane pranie ręczne w temperaturze 30 st., suszyć rozłożone na płasko.

Opis producenta:

można znaleźć TU wraz z kartą kolorów.

Moje odczucia:

Bardzo ciepła, przyjemnie się ją przerabia. Jest w miarę delikatna, choć może podgryzać osoby z bardzo wrażliwą skórą. Dzianina po praniu staje się bardziej miękka i lejąca. Zawarta we włóczce alpaka niestety trochę pyli i pozostawia drobne włoski na ubraniach. Odradzam dzierganie z niej skarpet ponieważ wychodzą tak ciepłe i przyjemne w dotyku, że nie chce się ich ściągać z nóg. A to oznacza, że włosek alpakowy szybko zacznie się zbijać w kłaczki i zmechacenia.


2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również jestem swego rodzaju maniaczką jeśli chodzi o prace na drutach lub szydełkowanie. Ostatnio bardzo fajnie i przyjemnie pracuje mi się z włóczką z moheru https://alewloczka.pl/pl/c/Wloczki-z-moheru/18 dzięki której wiem, że wszystkie rzeczy które wykonam będą najwyższej jakości.

    OdpowiedzUsuń